Dag 9 Kristiansund - Ålesund - Reisverslag uit Ålesund, Noorwegen van Patrick & Jordy - WaarBenJij.nu Dag 9 Kristiansund - Ålesund - Reisverslag uit Ålesund, Noorwegen van Patrick & Jordy - WaarBenJij.nu

Dag 9 Kristiansund - Ålesund

Door: Jordy & Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick & Jordy

20 September 2015 | Noorwegen, Ålesund

Goedenavond vanuit een luxe hotelkamer in Ålesund!

Vanmorgen werden we wakker rond 9:15, onszelf ff opfrissen, heerlijk ontbeten. Koffers weer ingepakt, auto ingepakt en op naar Ålesund. Het weer was al wat beter, maar nog steeds niet je van het. Dan weer droog, dan weer zon en dan weer regen, in 1 woord... drama.

We vertrokken rond 11:00, vandaag gaan we over The Atlantic Road, dat was nog geen 10 kilometer bij het hotel vandaan, dus we zaten er zo.
Tol betaald, en we reden op de Atlantic Road, in het begin meteen wat foto's geschoten maar het uitzicht was eigenlijk net niks, laag hangende bewolking boven het water dus je zag geen hand voor ogen.

Weer verder gereden, over de mooie bekende bruggen, daar uiteraard ook foto's gemaakt, die zijn te zien bij de foto's!
We zijn daarna iets van de route geweken en via Bud naar Molde gereden, in Molde aangekomen zijn we eerst langs het voetbalstadion gereden en daarna de ferry op naar Vestnes.

De tocht duurde ruim een half uur, en we waren in Vestnes, vanaf daar was het nog een klein uurtje naar Ålesund.
Onderweg nog een paar keer gestopt voor een plaspauze en bij industrieterreinen om foto's te maken van vrachtwagens.

Rond 17:00 waren we bij het hotel aangekomen, parkeerplek gezocht, ingecheckt en ff relaxen in de hotelkamer. Toen ff op internet gezocht waar we konden eten, dat werd de plaatselijke Chinees.
Heerlijk gegeten alleen de service was drama, redelijk onvriendelijk personeel. Of het lag aan ons, dat kan natuurlijk ook...

Nu zitten we weer in de relaxmodus, en lekker aan het uitrusten.
Morgen niet een hele lange rit voor de boeg, dus eerst een beetje uitslapen en daarna nog het centrum van Ålesund bekijken.

Dit was het weer voor vandaag, een fijne avond en tot morgen!

• 20 September 2015 - 21:33

Patricia :

Kop op mannen!! Het weer wordt vanzelf weer beter en het hoort nou eenmaal bij Scandinaviė! Alles heeft zn charme! Dus morgen weer lachend de dag tegemoet gaan! Have fun! X

• 20 September 2015 - 21:45

Letty:

Waarom denken jullie dat het zo mooi groen is daar.......omdat het vaak regent!!
    Wel jammer al die nattigheid en hopelijk wordt het gauw beter.
    Gelukkig vermaken jullie je wel en hebben jullie het leuk en gezellig!! Dat nemen ze jullie niet meer af.
    Slaap lekker voor straks en voor morgen een goede reis en veel plezier!! XxX