Dag 12 vrije dag Geiranger - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Patrick & Jordy - WaarBenJij.nu Dag 12 vrije dag Geiranger - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Patrick & Jordy - WaarBenJij.nu

Dag 12 vrije dag Geiranger

Door: Jordy & Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick & Jordy

23 September 2015 | Noorwegen, Geiranger

Goedenavond vanuit hetzelfde huisje als gister in Geiranger.

Vanmorgen hebben we een beetje uitgeslapen, Patrick is rond 10:00 naar de supermarkt gereden om verse broodjes te halen en het eten voor vanavond.
Toen ie terug was zat Jordy ondertussen ook al fris en fruitig naast zijn bed.

Lekker ontbeten, bak koffie erbij en de dag was goed begonnen. Het was redelijk bewolkt maar niet koud.
Vandaag gaan we de Dalsnibba bezoeken, en berg van zo'n 1500 meter hoog.
Het was een half uurtje vanaf de camping, we kwamen daar rond 12:00 aan, we wisten niet wat we zagen. Zo mooi daar, maar wel fris. Rond de 4 graden.
Boven hele mooie foto's gemaakt van het uitzicht, en we werden daar verraste door regenbogen die we zowat aan konden raken, prachtig gezicht.
Ook lag er sneeuw, dus uiteraard ook foto's gemaakt dat we in de sneeuw stonden. De wolken vlogen langs onze oren, en dat maakte het ook koud.

Toen zijn we de berg weer afgegaan en gewoon ergens naar toe gereden, we kwamen bij een mooi meer uit en daar is Patrick een hengeltje uit gaan gooien. Helaas viste hij achter het net, volgende keer beter.
Daar hebben we denk wel ruim een uur gezeten en zijn toen terug gegaan naar de kampeerhut.

Bij de hut is Patrick meteen aan het eten begonnen, chicken tonight saté, ook had Patrick een eigen salade gemaakt, die was echt heerlijk.
Na het eten samen de afwas gedaan en zijn toen weer terug gereden naar de Dalsnibba, omdat we gister een orange/rode lucht boven de bergen zagen wouden we vanaf dat punt mooie foto's maken van de ondergaande zon.

Helaas zaten we te hoog, dus hebben daar voor Jan l*l gestaan.
Weer terug gereden naar het huisje, daar een bak koffie gedaan met stroopwafeltjes.

En nu zitten we aan het bier, proosten op Jordy zijn moeder want die is 51 geworden. Nogmaals gefeliciteerd!

Dit was het weer voor vandaag..

Morgen redelijk vroeg op, want er staat ons weer een mooie rit te wachten naar Vangsnes.

Fijne avond en weltrusten voor straks.

Tot morgen.

• 23 September 2015 - 21:48

Patricia:

Ijsberen jongûh! Ziet er weer gaaf uit!! Hier in Nederland is het 17 graden met zon en regen, heel anders dan bij jullie! Heel veel plezier nog! Enne Jordy, gefeliciteerd met mammie! Dikke kus!! Patrjûrre! Hahaha!