Dag 15 Vangsnes - Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Patrick & Jordy - WaarBenJij.nu Dag 15 Vangsnes - Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Patrick & Jordy - WaarBenJij.nu

Dag 15 Vangsnes - Bergen

Door: Jordy & Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick & Jordy

26 September 2015 | Noorwegen, Bergen

Goedenavond,

Vanuit een mooie hotel kamer van het Best Western Hordaheimen.

Vanmorgen uitgeslapen tot 9:30, weer wakker geworden zo stijf als een plank. We waren er snel uit en meteen kijken of de was droog was dat al de hele avond en nacht op de wasrekjes heeft gehangen. Kachel aan, dus we dachten dat het wel droog zou wezen. Maar helaas, handdoeken, broeken en shirtjes nog aardig nat. Patrick is meteen met de strijkbout aan de gang gegaan voor de shirts en broeken. Dat was het belangrijkst, nadat ie daar me klaar was zijn we gaan ontbijten met een bak koffie erbij!

Daarna de auto weer ingeruimd, Jordy de afwas gedaan en we reden ff over 11en weg van de camping.. Het was redelijk mooi weer, wel bewolkt en rond de 8 graden. Zonnetje brak niet echt door, op de bergpas waar we gisteren ook rond hadden gereden had het afgelopen nacht een beetje gesneeuwd, de bergtoppen waren aardig wit. Mooi om te zien! We hoefden gelukkig geen sneeuwkettingen te leggen.
Wat foto's gemaakt bij een waterval waar Patrick op een berggeitje leek, acrobatische handelingen om bij de waterval te komen. Levert leuke plaatjes op!

Het was vandaag vanaf de camping 172 km in nog geen 3 uur tijd, de reis voorliep voorspoedig. Rond 14:15 kwamen we aan bij het hotel, ingecheckt en toen zijn we naar het Akvariet gerden, een aquarium. We dachten dat het heel groot zou wezen maar dat viel tegen. 3 zeehonden, 15 pinquins, aparte vissen, slangen, gekko's en zeldzame vlinder. Daar hebben we ons toch een uur weten te vermaken, nog even bij een lokale voetbalwedstrijd gekeken en toen naar de parkeergarage gereden. Want je kan niet gratis parkeren helaas.

Met alle koffers en tassen ruim 5 minuten naar het hotel gelopen en de kamer bekeken, zag er allemaal goed uit. Lekker gerelaxed tot 17:30 en daarna de stad ingelopen, leuk stadje! Heeft wat weg van Amsterdam maar dan niet zo druk. Veel eettentjes en kroegen. Heerlijk maar weinig gegeten bij een druk restaurant. Daarna nog hamburgertje gescoord bij de Mc Donalds en toen weer terug naar het hotel. Daar heeft Patrick Ajax gekeken en Jordy keek af en toe mee.

Morgen een vrije dag in Bergen, dan gaan we de stad bekijken vanaf de hoogte. Ben benieuwd.

Fijne avond en weltrusten.

Tot morgen!

• 26 September 2015 - 22:27

Patricia:

Zo! Wist niet dat je zo lenig was! En ben je als een bol.com weer naar beneden gerold? Whahahahaha! (Grappie) waren die pinguïns in een park of zo in het wild? In ieder geval....erg mooi weer!! Slaap lekker voor straks! X

• 26 September 2015 - 22:34

Patrick & Jordy :

En bedankt he Patty. Die pinquins zaten in het park. Het was een aquapark met allerlei dieren

• 27 September 2015 - 22:32

Letty:

Van je zus moet je het maar hebben hè :-p