Dag 17 Bergen - Vinje - Reisverslag uit Vinje, Noorwegen van Patrick & Jordy - WaarBenJij.nu Dag 17 Bergen - Vinje - Reisverslag uit Vinje, Noorwegen van Patrick & Jordy - WaarBenJij.nu

Dag 17 Bergen - Vinje

Door: Jordy & Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick & Jordy

28 September 2015 | Noorwegen, Vinje

Goedenavond allen,

Vanuit onze uit de boomstam gemaakte boomhut in Vinje!

Vanmorgen om 8:45 de wekker, weer eerst heerlijk ontbeten en daarna opgefrist. Om 11:00 reden we weg uit Bergen, het was 272 km naar Vinje in ongeveer 4 uurtjes.
Het was mooi weer, zonnebril op de neus en gaan.
Weer mooie route gereden met nog een overtocht met een veerboot bij Torrvikbygd naar Jondal. Duurde nog geen kwartier en we waren aan de overkant, mooie omgeving alleen weinig van gezien omdat we door veel lange tunnels gingen.

Tot we op een gegeven moment een berg omhoog gingen, en er een waarschuwing op het dashboard kwam 'Risico op motorschade'. Wij meteen stoppen, motor af laten koelen en olie peil gecheckt. Konden niks raars vinden, en na een half uurtje weer verder. Met nog steeds de melding in beeld, op een gegeven moment was ie weer weg. Mooi dachten we, tot we vlakbij de camping waren en hij gaf de melding weer. Je hoorde een zuigend geluid en er kwam een stank lucht vanaf. Naar de garage gereden in Vinje, en die hebben hem uitgelezen. Er is waarschijnlijk een sensor stuk. Na veel belletjes zijn we naar de supermarkt gereden, vlees gehaald en toen door naar de camping.

Sleutel hing al in de deur, dus we konden er zo in. Patrick begon met koken, heerlijk gegeten! Gekookte aardappels, krokante schnitzel en sperziebonen. Daarna samen de afwas gedaan en nu zitten we lekker te relaxen in het hutje. Met de kachel aan, want vannacht kan het 1 graad worden volgens de camping eigenaar. Ben benieuwd, me wollen sokken hangen al over de kachel.

Morgen vroeg op, om naar de dichtstbijzijnde Renault dealer te gaan (circa 100 km). Straks dus met de kippen op stok.
Dit is de laatste overnachting in Noorwegen, morgen met de boot naar Frederikshaven (Denemarken).

Weltrusten, fijne avond en tot morgen!