Dag 18 Vinje - boot naar Frederikshaven (Denemarke - Reisverslag uit Bastøy, Noorwegen van Patrick & Jordy - WaarBenJij.nu Dag 18 Vinje - boot naar Frederikshaven (Denemarke - Reisverslag uit Bastøy, Noorwegen van Patrick & Jordy - WaarBenJij.nu

Dag 18 Vinje - boot naar Frederikshaven (Denemarke

Blijf op de hoogte en volg Patrick & Jordy

29 September 2015 | Noorwegen, Bastøy

Goedenavond vanaf het water!

Vanmorgen waren we vroeg uit de veren, om 5:45 ging de wekker en om 6:00 waren we ons aan het opfrissen. Daarna ontbeten en toen rond 6:45 gaan rijden naar Notodden, want we moesten naar de garage! Daar kwamen we aan om 8:45 en werden geholpen door een vriendelijke Noor, bakkie koffie erbij terwijl de monteurs gingen kijken wat er aan de hand was.

Binnen een uur kwam ie bij ons met het verhaal dat er een scheur in een slangetje zat wat naar een sensor van ff turbo ging. Ze hadden zelf alleen het originele Renault onderdeel niet en dat zou uit Drammen vandaan moeten komen, dan was de auto morgen pas klaar. Maar gelukkig hadden ze ook universele onderdelen dus die hebben ze gebruikt, alleen konden ze pas om 11:00 beginnen..

Wij waren in die tijd naar de Shell toe gelopen en heerlijk geluncht.
Toen weer terug naar de garage en zitten wachten, gelukkig hadden ze WiFi haha. Daarna heel even in het zonnetje gezeten en om 13:15 kwam de beste man naar ons toe met goed nieuws. Het was gemaakt!!

Dus we konden onze route maar Oslo weer vervolgen, daar waren we ff voor 15:00. Auto op de parkeerplaats gezet, en toen naar een café gelopen en lekker een biertje op het buitenterras gedaan! Weer terug naar de auto en wachten tot 17:30, toen konden we ons inchecken bij de poort. Nadat we dat gedaan hadden nog ruim 2 uur gewacht tot we de boot op konden.

Op de boot onze spullen in het hutje gelegd en toen zijn we gaan eten. Heerlijk zo'n lopend buffet.
Net nog een biertje gedaan en nu staan we boven op het buitenterras omdat daar de beste WiFi is, zodat we dit verhaal kunnen schrijven.

Morgen komen we aan in Frederikshaven (Denemarken) en daarna gaan we naar Flensburg (Duitsland).

Dit was het weer, een fijne avond en welterusten voor straks!

Tot morgen.

P.s. Geen foto's ivm we de laptop niet bij ons hebben.

• 29 September 2015 - 22:52

Letty:

Krijgen jullie de wachturen ook uitbetaald? Mijn hemel zeg, deze dag bestond bijna alleen maar uit wachten!!
    Wel jammer dat jullie op de route naar de boot niet verder iets hebben kunnen bekijken maar goed, een goed werkende auto is ook wel prettig natuurlijk.
    Ik wens jullie een behouden vaart, slaap lekker en voor morgen weer een goede reis!! XxXx