Dag 10 Ålesund - Isfjorden - Reisverslag uit Gjerdset, Noorwegen van Patrick & Jordy - WaarBenJij.nu Dag 10 Ålesund - Isfjorden - Reisverslag uit Gjerdset, Noorwegen van Patrick & Jordy - WaarBenJij.nu

Dag 10 Ålesund - Isfjorden

Door: Jordy & Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick & Jordy

21 September 2015 | Noorwegen, Gjerdset

Goedenavond allen,

Vanuit Isfjorden, tussen de bergen bij een meer. In één woord, prachtig!

Vanmorgen hadden we de wekker op 10:30 gezet, heerlijk uitslapen dus. We kwamen om 11:00 uit bed, Patrick snel naar de auto gelopen voor een parkeerkaartje, want die we achter het raam hadden liggen liep tot 10:00.
En ja hoor... een bon achter de ruitenwisser, 300 NOK. Patrick was net een paar minuten te laat, anders hadden we hopelijk mazzel. Maarja, het is niet anders.

Terug in de kamer, opgefrist, spullen gepakt, auto vol geladen. En het centrum van Ålesund rond gelopen, heerlijk ontbeten en toen nog een souvenirswinkeltje ingegaan. Spulletjes gekocht, en op naar de auto.
Vanaf daar zijn we naar Aksla gereden dat was een uitzichtpunt over de stad Ålesund. Prachtige foto's geschoten, want het was vandaag eindelijk mooi weer. Rond de 16 graden en volop zon, genieten!

Toen de reis voort gezet richting Isfjorden, onderweg paar keer gestopt voor wat foto's, bij de supermarkt nog een treetje bier gehaald, want dat is toch wel erg lekker 's avonds. En rond 16:46 kwamen we aan bij de camping, ingecheckt, en naar het huisje gereden. Een heel mooi en ruim huisje, met een prachtig uitzicht op bergen met daarvoor een meertje.
Wat foto's rondom de camping gemaakt, en toen een biertje open getrokken en heerlijk in het zonnetje op het balkon gezeten.

Patrick ging op een gegeven moment koken, en Jordy heeft de tafel gedekt. We aten gekookte aardappels, sperziebonen, jus en knakworsten met appelmoes. Smaakte heerlijk.
Na het eten wat foto's vanaf het balkon gemaakt van de ondergaande zon en toen heeft Jordy afgewassen en afgedroogd.

Daarna de auto opnieuw ingericht, zodat we meer ruimte hebben.
Bakkie koffie gedaan met een lekker koekje erbij, en nu zitten we in een gezamelijke ruimte omdat de wifi daar beter is.
Met het geluid van een stromende waterval op de achtergrond, voor de rest is het hier muisstil.

Dit was het verhaal weer voor vandaag, wij nemen nog een biertje en daarna lekker te bed. Morgen een hele mooie route en dag voor de boeg, dan gaan we naar Geiranger!

Fijne avond en weltrusten!