Dag 11 Isfjorden - Geiranger - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Patrick & Jordy - WaarBenJij.nu Dag 11 Isfjorden - Geiranger - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Patrick & Jordy - WaarBenJij.nu

Dag 11 Isfjorden - Geiranger

Door: Jordy & Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick & Jordy

22 September 2015 | Noorwegen, Geiranger

Goedenavond vanuit de bergen van Geiranger,

Vanmorgen ging om 8:00 de wekker en om 8:15 waren we uit bed. Opfrissen, ontbijten en de auto weer inpakken. Om 9:15 reden we weg, vandaag gaan we de Trollstigen route rijden. Het weer was weer mooi vandaag, dus dat was al een voordeel.

We waren net de Trollstigen op, en meteen al een mooie stop voor een paar foto's. Met uitzicht op de bergen en watervallen.

De bergen hadden ongeveer een hoogte van 1500 meter, er lag ook redelijk veel sneeuw op de bergtoppen, erg gaaf om te zien!
Boven op de berg waren 2 plateaus waar je mooie foto's kon maken van het uitzicht, uiteraard hebben we dat ook gedaan. Weer verder gereden richting Geiranger, met diverse haarspeldbochten en afdalingen tot wel 10%.

Het was vanaf Isfjorden naar Geiranger ongeveer 110 km, normaal zou je er 2 uur en een kwartier over doen, maar wij kwamen om 13:30 aan bij de camping. Wel ietsjes langer maar dat komt door de vele stops waarbij we foto's hebben gemaakt.

Aangekomen bij de kampeerhut, hing de sleutel al in de deur, dus we konden er meteen in. Een mooi ruim hutje met een mooi uitzicht, alleen jammer dat er precies bomen staan zodat we de fjord niet kunnen zien.

Maar de fjord hebben we vanmiddag heel goed kunnen zien, vanaf het water. Nadat we het huisje bekeken hebben zijn we weer terug gereden naar het centrum van Geiranger, daar een broodje en berlinnerbol gehaald en fftjes rond gelopen. We wouden een bootje huren, maar het toeristenbureau was al gesloten...
Gevraagd bij een souvenirwinkeltje of die mevrouw misschien wist waar wij wat konden huren. En ja wel hoor, 2 km terug rijden en daar zat camping Grande, even gewacht op iemand van de receptie en een half uur later zaten we in een motorbootje op de Geirangerfjord.
Patrick begon aan het roer, Jordy ondertussen foto's maken en genieten van het uitzicht.
Halverwege heeft Jordy het roer overgenomen en is Patrick foto's gaan maken en genieten van het uitzicht.
We kwamen ook nog een veerpont tegen, daar prachtige plaatjes van geschoten.

Rond 16:00 waren we weer terug bij de bootverhuur, reddingsvest ingeleverd en terug naar het huisje. Daar de bedden opgemaakt en gerelaxed.
Rond 17:30 zijn we 1 km naar boven gereden daar zat een restaurant, daar aangekomen niemand te bekennen. Ging pas om 18:00 open, daar een heerlijke entrecote gegeten met aardappels. Toetje toe, een overheerlijke cake met daarin chocolade en een laagje van vanille ijs, heerlijk!

Terug bij het huisje gekomen, heeft Patrick koffie gezet en de foto's op de laptop gezet.
En nu zitten we lekker te relaxen, de social media bijhouden en verder niets.

Morgen een vrije dag, dan gaan we naar verschillende punten waar we mooie foto's kunnen maken.

Dit was het weer voor vandaag...

Fijne avond en weltrusten.

Tot morgen!

• 22 September 2015 - 21:00

Oma En Letty :

Hallo mannen, een mooi verslag weer en een super dag voor jullie met weer vele prachtige foto's. Ik nu bij oma om Amy te halen en zo weet naar huis. Oma heeft verschillende foto's van jullie bekeken en vindt ze ook hartstikke mooi!!
    Fijne avond, tot morgen en de groetjes van oma, Amy en mamma/Letty

• 22 September 2015 - 21:20

Patricia:

Wauw! Wauw! Wauw! Wat een gave foto's! Wat een reis maken jullie, prachtig hoor! Geniet nog even lekker! Xxx