Dag 7 Skarnes - Oppdal - Reisverslag uit Oppdal, Noorwegen van Patrick & Jordy - WaarBenJij.nu Dag 7 Skarnes - Oppdal - Reisverslag uit Oppdal, Noorwegen van Patrick & Jordy - WaarBenJij.nu

Dag 7 Skarnes - Oppdal

Door: Jordy & Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick & Jordy

18 September 2015 | Noorwegen, Oppdal

Goedenavond,

Daar zijn we weer, vanuit een koud Oppdal. We zitten in een dal tussen de bergen, het is zo rond de 8 graden... Brrr.

Vanmorgen ging om 7:15 de wekker, ff douchen, wassen zodat we weer fris de dag konden beginnen. Daarna heerlijk ontbeten in het restaurant bij de Sanngrund camping. Een omeletje, tartaartje, worstje en broodje ham. Daarbij een heerlijk flesje jus d 'orange en een bak koffie.
Buikje goed gevuld, op naar Oppdal..

8:45 reden we weg uit Skarnes, een route van zo'n 353 kilometer voor de boeg. Het weer was nog steeds triest, maar het reed allemaal lekker door. Geen ochtendspits zoals in Nederland, heerlijk!
Al een paar keer gestopt om foto's te maken, onderandere bij Lillehammer, daar waren de Olympische spelen in 1994. We stonden op een parkeerplaats en vanaf daar konden we de springschans zien liggen.
Ff een plaspauze en weer verder, op een gegeven moment zagen we een oude neus Scania zagen staan, dat was bij Ringebu. Vanaf daar hebben we de route gewijzigd en de weg naar Atna gevold. Een hele leuke bergweg, met mooi hellingen omhoog. Op een gegeven moment zagen we een bordje met beesten erop, dus gingen we daarin. Daar stond moeder schaap met haar 2 kleintjes ons al op te wachten. Het leek erop dat ze ons wouden aanvallen, maar ze vluchtten daarna toch de bosjes in.

Waar we uitkwamen wisten we niet, gewoon lekker op z'n Hollands een weg in rijden en we zien wel waar we uitkomen. Het liep dood, dus we moesten terug. Maar vanaf daar zagen we in de verte wel al bergen met een laagje sneeuw erop, heel mooi gezicht!

Weer terug op de doorgaande route kwamen we ineens echt in de bergen terecht, het leek er wel uitgestorven. Zo rustig als het daar was, paar mooie foto's gemaakt en weer verder.

Bij Sollia zagen we een uitkijk punt, daar keek je over de bomen, over het meer zo op bergen met een laag sneeuw. Laag hangende wolken erboven, al met al een prachtfoto gemaakt!

Rond 16:00 kwamen we aan bij de camping, de Granmo Camping. Niemand te zien bij de receptie, nummer gebeld wat op de deur stond en nog geen 5 minuten later kwam er een vrouw aan en daarvan kregen we de sleutel van onze 'villa'.

Deur van het huisje geopend, en we barstte alle 2 in lachen uit. 2 stapelbedden, 1 gaspitje, koelkast en een tafel met 2 stoelen en krukjes.
Toen zaten we met wat we met eten moesten doen.. met 1 gaspitje koken zijn we morgenochtend wel klaar dachten we. Dus Jordy zei, we kunnen ook naar het centrum rijden en daar een pizza scoren bijvoorbeeld. Dus dat hebben we ook gedaan, 2 heerlijk grote pizza's.

Bij de supermarkt nog wat biertjes en chips gehaald zodat we de avond weer door kunnen komen.

Dit was het weer voor vandaag.

Een fijne avond en tot morgen!