Dag 13 Geiranger - Vangsnes - Reisverslag uit Juvik, Noorwegen van Patrick & Jordy - WaarBenJij.nu Dag 13 Geiranger - Vangsnes - Reisverslag uit Juvik, Noorwegen van Patrick & Jordy - WaarBenJij.nu

Dag 13 Geiranger - Vangsnes

Door: Jordy & Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick & Jordy

24 September 2015 | Noorwegen, Juvik

Goedenavond allen vanuit een oubollig, koud en kill uit de berg gerold boomhutje.

Vanmorgen ging de wekker om half 9, want de Ferry naar Hellesylt ging om 11:00. Opgefrist ontbeten en om 9:45 reden we naar het centrum van Geiranger. Daar waren we ff over 10en. Nog even in de winkeltjes gekeken, Jordy een mooie jas gescoord! En om 10:30 reden we de veerboot op.

Boven op het dek lekker gezeten, tenminste dat was de planning. Patrick ging op de relax stand in de stoel. En het was krak, leuning door midden.
Om 11:00 voeren we Geiranger uit. Plaatjes geschoten, en genieten van het redelijke weer. Bewolkt, maar evengoed rond de 16 graden.

Om 12:00 kwamen we aan in Hellesylt, de veerboot af en meteen door naar de volgende stop! Dat was in Stryn, daar zit een heel mooi transportbedrijf en daar hebben we mooie foto's gemaakt van mooie vrachtwagens. We waren daar om 13:00 en 13:30 reden we daar weer weg.

Volgende stop was de Briksdal gletsjer, hoge verwachtingen van. Maar er was nog weinig van te zien, dus weer door.
De route ging voort naar Hella, daar was de volgende overtocht met een veerboot. Rond 17:30 kwamen we daar aan, we reden de veerboot op en achter ons sloot de klep meteen al!

Het was een klein kwartiertje varen, dus dat viel mee. Nog 10 minuutjes naar de camping, ondertussen was het flink gaan regenen helaas. We hebben een heel mooi uitzicht, maar nog niks van kunnen zien. Hopelijk morgen!

Het boomhutje bekeken en toen naar het centrum gereden kijken voor een restaurantje, en we hadden wat gevonden! Heerlijk aan de patat met lekker vlees!

Toen nog naar de supermarkt gegaan om wat bier en chips te halen. Gingen we afrekenen vroeg die vrouw in het Noors of we een tasje wouden. Dus Jordy zei sorry? Dus die vrouw weer : willen jullie een plastic tasje? We keken allebei raar, beide niet verwacht dat het een Nederlandse was haha.

Toen weer terug naar het boomhutje gereden en een aantal biertjes gedronken met wat chips erbij.

Nu liggen we beide horizontaal op een plank met een dun matrasje erop, hopelijk morgen niet zo stijf als een plank.

Dit was het weer voor vandaag, morgen een vrije dag!

Fijne avond en welterusten.

Tot morgen.

P.s. de foto's komen morgen, via de telefoon lukt het uploaden niet.

• 24 September 2015 - 23:07

Letty:

Weer een gezellig verhaal mannen!!
    Jullie liggen al bijtijds geplankt zeg maar hopelijk morgen opstaan zonder rugpijn!!
    Slaap lekker en maak er morgen weer een mooie dag van! XxX