Dag 14 vrije dag Vangsnes - Reisverslag uit Juvik, Noorwegen van Patrick & Jordy - WaarBenJij.nu Dag 14 vrije dag Vangsnes - Reisverslag uit Juvik, Noorwegen van Patrick & Jordy - WaarBenJij.nu

Dag 14 vrije dag Vangsnes

Door: Jordy & Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick & Jordy

25 September 2015 | Noorwegen, Juvik

Goedenavond,

Vandaag weer een mooi dagje gehad.

Vanmorgen eerst een beetje uitgeslapen, rond 10:30 waren we beide wakker. Ontbeten en daarna ff douchen, Patrick heb wel gedoucht, 4/5 minuten voor 5 kroon. Wel snel inzepen anders was je te laat, en had je geen water meer. Jordy zou ook gaan douchen, maar nadat ie 5 kroon erin had gedaan gebeurde er niets. En niemand te vinden bij de receptie, dus het was zonde geld. Dat spande voor Jordy de kroon, en dacht dat komt morgen wel.

Vandaag gaan we de Laerdaltunnel bezoeken, dat lag zo'n 110 km verderop. Mooie rit voor de boeg.
Ff over 12en reden we weg uit Vangsnes, na een half uur kwamen we al bij de eerste bergpas, met bovenaan sneeuw, redelijk veel sneeuw. En ook redelijk fris, het koudst was rond de 2 graden.

Na de berg kwamen we weer in de regen, ruitenwissers aan en rijden maar. Het was niet druk dus het verliep allemaal soepel. Rond 14:30 kwamen we aan bij de Laerdaltunnel. 25 km lang en om de 7,5 km was de tunnel mooi blauw verlicht van binnen, zodat de bestuurders niet moe worden tijdens reis door de lange tunnel.
Bij zo'n blauw verlicht stuk hebben we foto's geschoten, onder andere van hoe kan het ook anders... juist, vrachtwagens.

Na een half uur weer verder gaan rijden in de tunnel, bij het einde waar we weer licht aan de tunnel zagen zat een restaurantje. Daar hebben we heerlijke hotdogs gehaald, wat gedronken en toen weer terug de tunnel in. Daar halverwege weer foto's gemaakt van vrachtwagens.

Het weer was nog steeds drama, maar de route wel mooi. Nog een keer door een tunnel van 11 en 5 km gereden.

In Voss heerlijk gegeten bij een soort Van der Valk hotel. Patrick had stoofvlees met patat en Jordy een heerlijk zelf gemaakte hamburger met patat. Als toetje toe nog vanille ijs met aardbeien en chocolade.
Rond 18:30 reden we daar weer weg, op de bergtop nog wat foto's gemaakt in de sneeuw en van de auto voor de sneeuw.

In Vik bij de supermarkt nog ff een snee brood en ham gehaald voor morgenochtend. Terug bij het huisje eerst een bakkie koffie en zitten nu lekker aan een biertje.

Morgen kunnen we weer redelijk uitslapen want we hebben niet zo'n hele lange rit voor de boeg.

Dit was het weer voor vandaag, morgen naar Bergen! (Nee niet Bergen bij Schagen).

Fijne avond en weltrusten voor straks.

Tot morgen.

• 25 September 2015 - 21:51

Letty:

Dat was dus weer een mooi daggie!!
    Maar niet douchen Jor......oh oh oh, dat wordt vannacht met de ramen open slapen ;-)
    Maar goed, morgen weer lekker in een hotel slapen EN douchen :-D
    Nog een gezellige avond en voor morgen weer een goede reis en veel plezier XxX